Teoste reprodutseerimine ilma omaniku kirjaliku loata on keelatud.
DownloadMaali võttis Teise maailmasõja ajal kaasa Laine Pandi perekond ning see viidi Kanadasse. Nüüd asub see Väliseesti Muuseumis, kellele Pant maali pärandas. Laine Pandi isa oli eduka Tartu õlletööstuse omanik ja võib-olla just tema ostis selle maali, kuid tõenäolisemgi on hoopis Laine Pandi ema Maria Silvere roll. Silvere osales aktiivselt Tartu naisliikumises ning Mägi omakorda suhtles paljude naisliikumise juhtidega, seetõttu võis Mägi maal jõuda nende perekonda läbi Maria Silvere.
Maal on valminud Saaremaal 1913. või 1914. aastal ja kujutab Abaja lahte Kihelkonna lähedal. Saaremaa seerias torkab ta aga silma mitme omapärase aspekti poolest. Mägi kujutas Kihelkonnal ning Vilsandil viibides üllatavalt harva merd: enamasti on see lükatud maali serva või peidetud abajaks, ent panoraamset vaadet merele Mägi ei ava. Ilmselt on sel koloriiditehnilised põhjused: meri võimaldas Mägil vähem kasutada oma kirevat, peaaegu psühhedeelset paletti. Ka käesoleval maalil ei ava Mägi mitte ainult vaadet merele, vaid tõmbab värvivaliku tunduvalt summutatumaks kui tavaliselt. Tundub, nagu ta oleks maalinud mitte südapäeval nagu tavaliselt, vaid õhtusel ajal, mil kõik on hämardunud ning kirkuse asemele tekib hillitsetus. Sellele viitab ka punakas loojuv päike horisondi kohal. Mägi maalib Saaremaal korduvalt päikest otsevaates või siis päikese peegeldusi pilvedel, kuid käesolevas teoses on päike markeeritud punase geomeetrilise laiguna.
Teoste reprodutseerimine ilma omaniku kirjaliku loata on keelatud.