Teoste reprodutseerimine ilma omaniku kirjaliku loata on keelatud.
DownloadSirelite kujutamine oli üks Konrad Mägi obsessioone, võrreldav tema sooviga maalida üha ja üha uuesti Vilsandi tuletorni jalamit, Abaja lahte või Pühajärve. Kõigil neil juhtudel on näha loomepsühholoogiliselt huvitavat kiindumust objekti, mille juurde pidevalt naasta. Erinevalt maastikust leitud paikadest, millele Mägi pööras tähelepanu küll intensiivselt, kuid võrdlemisi lühikese aja jooksul, kujutas ta sireleid aastate lõikes.
Sirelid olid 19. sajandi keskpaigaks Eestis tavalised. „Neid leidus peaaegu igas aias,“ on kirjutanud Heldur Sander. Seega koges Mägi ka oma lapsepõlves sireleid normaalsusena. Seetõttu on huvitav, et sireleid maalima hakates eraldab Mägi nad esmalt nende loomulikust kasvukeskkonnast ning asetab sätitud kimbuna vaasi. Selle žesti kaudu muudab Mägi sirelid looduslikust ja igapäevasest objektist ebaharilikuks, rõhutades olukorra erilisust ka vaasi, fooni ning laudlina väljatoomisega. Kimbu lopsakus ja okste dramaatiline kaares langemine aitavad samuti kaasa sellele, et kodusest sirelipuhmast saab midagi eksootilist.
Lisaks võib tuua paralleelina välja, et Konrad Mägi hea sõber Marie Under avaldas 1917. aasta aprillis ajakirjas Waba Sõna oma luuletuse „Sirelite aegu“, mis oli valminud aasta varem ehk umbes samal ajal, kui Mägi hakkas intensiivsemalt sireleid maalima. Ei ole võimatu, et Under, kes ka hiljem andis oma luuletusi enne avaldamist Mägile lugeda, oli sireliluuletustki temaga jaganud, kuigi nende sõpruse algus ei ole dateeritud.
Oma luuletuses seostab Under sireleid elujõu ja nooruse, samuti kirega, kuna sirelite õitseajal „mu süda õhetab kui hõõguv ääs“. Kirg on seotud mehe ja naise lihaliku armastusega. Oleks liialdus väita, et Marie Underi ja Konrad Mägi sirelikujutuse ajaline kokkulangemine võiks kõneleda nende romantilisest suhtest – sellest puuduvad igasugused märgid. Sirelite õitsemise poetiseerimine ja sirelite tähenduse laiendamine kodusest ilutaimest laiemale eksistentsiaalsele, psühholoogilisele ja emotsionaalsele pinnasele näib aga nende loomingus olevat ühine.
Teoste reprodutseerimine ilma omaniku kirjaliku loata on keelatud.