Teoste reprodutseerimine ilma omaniku kirjaliku loata on keelatud.
DownloadKäesoleval teosel on kujutatud Gemonia treppe, mis asuvad Rooma kesklinnas Vittoriano ehk nn Isamaa altariga samas kompleksis, Kapitooliumi väljakul. Maalil on vasakul näha Palazzo Nuovo, trepist üles minnes aga tagumist sissepääsu Santa Maria Aracoeli basiilikasse. Trepid on tuntud ka Leina Treppidena, sest peatselt pärast treppide rajamist meie ajaarvamise alguse esimesel sajandil hakati seal inimesi hukkama.
Trepistikke hakkas Mägi maalima just Roomas. Lisaks käesolevale teosele teame ka nn Hispaania treppe kujutavat maali.
Trepid huvitasid Mägit ilmselt ennekõike kompositsioonilise elemendina, kuna aitasid liigendada ruumi teistmoodi kui seni. Tänu treppidele on võimalik ühel maalil kujutada erinevatel tasanditel asuvaid ruume üheaegselt, mis meenutab veidi keskaegset lähenemist maalile, kus erinevad ruumid ning ajad võisid teose pinnal olla üheaegselt.
Samas olid vanad trepid Mägi jaoks ilmselt üheks elemendiks, milles ta tajus aja möödumist. „On imelik tundmus, kui vaadata vanu Rooma varemeid, neid grandioos ehitusi ja seda tervet suurt stiili,“ kirjutas ta 1921. aasta detsembris Roomast. „See luitunud marmor, üksikud detailid, purustatuna – kõik kokku teeb vähe kurvaks. Raske on leida siin midagi stiilitut, ka uued ehitused on kõik vanas stiilis läbiviidud.“
Säärane melanhoolne kiindumus romantilistesse detailidesse, milles Mägi tajus ajalikkust, iseloomustas juba tema Helsingis valminud akvarelle, kus modernse urbanistliku keskkonna asemel tõmbasid tema tähelepanu vanad pargiskulptuurid.
Huvitav on märgata, et kui treppide keskel olev sammas tipneb ristiga, siis Mägi maalil pole rist äratuntav ning erinevatest religioossetest õpetustest huvitatud Mägi on kristliku sümboolika abstraheerinud ja muutnud sümboolse laetusega samba argisemaks ruumi liigendavaks postiks.
Teoste reprodutseerimine ilma omaniku kirjaliku loata on keelatud.